Sunday, September 11, 2011

Zašto se o ovome ne govori?

Pre par dana sam izašla sa dva druga do grada i dok smo tako išli ka nekom klubu jedan od njih je uzeo sa promo police neki program. Mesto dešavanja radnje je, da ne zaboravim, Regensburg, Nemačka. Dakle, uzeo on taj program, bacio pogled i dao ga meni. Kaže: "Pazi, ovo je neko dešavanje povezano sa Srbijom". Uzimam program, koji je na nemačkom i ne razumem sve, ali znam da je Kunst umetnost. Ok, otvaram program i kontam da će se nešto dešavati u Regensburgu i periodu od 15. septembra do 5. novembra.
Na naslovnoj strani programa stoji: donumenta SERBIEN 2011.

Program sadrži razna kulturna dešavanja. Izložbe (slika, crteža, fotografija), projekcije filmova, čitanje proze i poezije, koncete, DJ i VJ setove, radionice.. Čitam ja sve to i vidim da je program fenomenalan i da mi je jako neverovatno da o tome nisam pre čula. Prvo sam pomislila da dane srpske kulture organizuju ljudi iz Srbije koji žive tu u Regensburgu ili okolini, međutim..
Jedno od imena koje se na samom otvaranju pojavljuje jeste Predrag Marković. Dakle, ministar kulture Republike Srbije, čitajte: podržano od Vlade RS, a među pokroviteljima/sponzorima su i Kulturni Centar Beograda i Grad Beograd..
I pošto nisam mogla nešto više da razumem iz programa, vratila se u sobu i lepo otišla na ovaj sajt.
Na sajtu možete pronaći i program na engleskom jeziku i pročitati više o samim dešavanjima.

Ukratko za one kojima se ne čita, u Regensburgu se svake godine održavaju dani kulture zemalja kroz koje Dunav prolazi. Ove godine je donumenta posvećena Srbiji.

Kao što i sami vidite program je jako dobar i prikazuje modernu kulturu Srbije. Za neke ljude stvarno jesam prvi put čula, ne krijem to. Ali među imenima se pojavljuje i Ana Adamović i Dorijan Kolundžija čiju umetnost znam, a Anu i lično poznajem tako da ne pričam napamet ako kažem da su super umetnici (jedno od njihovih dela je "Sat" na Dorćolu na jednoj osnovnoj školi). Naravno Grupa Kal i mnogi drugi ljudi koji se bave umetnošću na bilo koji način.

Pitanje koje i jeste tema ovog posta je: Zašto se o ovome ne govori?
Ja sam stvarno slučajno ovo saznala. Zar treba da odem negde da bih znala da će se umetnost zemlje i grada iz kojeg dolazim ovde prezentovati?

Ja mislim da je ovo jedna lepa i odlična vest i ne vidim razlog zašto se više ne promoviše.
Da ne bude da pričam u prazno, pokušala sam da pretražim naše elektronske medije da vidim da li su pisali o ovim događajima, ali nisam pronašla nijedan članak.
Ok, možda nisam napravila dobru pretragu, ali ako baš treba da kopam po netu da bih pronašla u našim medijima informacije o (po mom mišljenju) jako dobrom događaju i još boljoj prezentaciji Srbije onda je to isto kao da niko nije pisao nikada o tome.

Sve u svemu, izgleda da je najbitnija vest iz kulture to da naša plavušica Nata ima novog dečka.

Share-ujte ovo da više ljudi zna :)

Slavimir Futro, LOADING, 2011

Dodatak: Pre nego što sam kliknula magično dugme za objavljivanje posta, proverila sam da li na sajtu Ministarstva kulture Srbije ima nečega. Pogađate? Nema. Čak ni u najavama.

4 comments:

  1. da, prepravila sam :)
    što si zblanuta?

    ReplyDelete
  2. Biće vest verovatno kada P.M. ode na otvaranje, a onda će biti komentari "A šta radi tamo, umesto ovde da **************(ubaci željenu aktivnosti). Nažalost, većina nas je odlučna u tome da samo negativno gleda :S

    ReplyDelete